Nieuwsbrief 49, 27-06-2002

Archief
CE 2002 normeringstabellen
Rapport veldadivsering 11-03-02
Syllabus CE 2004
OPROEP Aantal lesuren examenklassen versus resultaten CE


Archief

Het archief bestaat op dit moment uit:
- 49 nieuwsbrieven, nb-000.htm
- 120 bijlagen, 0000.xxx
- 7 indices: index, indx-all, indx-grk, indx-kcv, indx-lat, indx-pos, indx.var
- 2 kalenders: kalender.htm en kal-chr.htm
- ledenlijst: ldnlijst.htm
- uitleg archief: lees-dit.doc
- welkomstwoord: welkom.doc
- vacaturepagina: vacature.htm
Mis je iets stuur dan een mailtje.

Naar boven


CE 2002 normeringstabellen

De normeringstabellen voor tijdvak I en voor tijdvak II zijn niet aan elkaar gelijk. Ik heb ook de normeringstabellen voor tijdvak II in de bestanden met de correctieverslagen geplakt. Grieks: 0051; Latijn: 0050.

Naar boven


Rapport veldadivsering 11-03-02

Toekomstperspectief Klassieke Talen en KCV op HAVO en VWO: conclusies en aanbevelingen naar aanleiding van de studiedag van classici op 11 maart 2002 te Amersfoort. Ik heb het rapport opgehaald op http://va.slo.nl/adviezen/2002-005.rtf en opgeslagen onder 0119.rtf.

Naar boven


Syllabus CE 2004

Syllabus CE 2004.
Grieks: Euripides, Troiades; In de macht van de ander: hoe reageer je wanneer je overwonnen bent?
Latijn: Cicero, filosofisch proza; Tussen domus en forum. Cicero over individu en samenleving.
Uit
Gele Katern 17, 26 juni 2002. Bestand 0119.pdf.

Naar boven


OPROEP Aantal lesuren examenklassen versus resultaten CE

Hierbij in bestand 120.mdb (Microsoft Access) de getallen zoals ik die heb binnengekregen in reactie op de oproep van Marieke Roelofs in nieuwsbrief 47. Met de optie 'records', 'filter' en dan 'geavanceerde filter/sorteeroptie' kun je een beetje spelen met de afzonderlijke kolommen.
Velen schreven dat motivatie van leerlingen, (ongunstige) lestijden, groepsgrootte belangrijke parameters zijn.
Voor mijn gevoel is het aantal ingestuurde gegevens te klein om hier vergaande conclusies aan te verbinden. Misschien is het veldadviseringsrapport nog wel een sterker argument: punt 4 van de enquete laat zien dat tweederde van de scholen een lessentabel bovenbouw hanteert van 3-3-3.

Naar boven


E-mail.