Thema  
Pakketkeuze E&M
De Supermarktoorlog

De Supermarktoorlog - Strategieën om te overleven
Boodschappen doen is voor veel mensen een dagelijkse bezigheid. Veel van deze mensen kopen hun dagelijkse benodigdheden bij 1 bepaalde supermarkt. Dit heeft verschillende redenen; het is er goedkoper, het is er prettiger winkelen of er zijn leuke acties. Toch kun je bij veel supermarkten dezelfde merken kopen tegen vergelijkbare prijzen. Hoe differentiëren supermarkten zich dan van elkaar en hoe kunnen zij klanten beïnvloeden? Elke supermarkt doet er alles aan om consumenten over te halen door middel van acties en strategieën. Soms gebeurt dit zelfs ten kosten van andere supermarkten en daarom wordt dit fenomeen ook wel de supermarktoorlog genoemd. Wat houdt dit nu precies in? Vecht het uit met dit werkstukpakket!

Vrije Universiteit Amsterdam Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde, Bedrijfswetenschappen (universiteit, faculteit, opleiding)
Aan de slag met dit pakket!
© Kennisnet | Disclaimer | Over ons | Contact